24 Mayıs 2013 Cuma

daha güzel kekler için basit ipuçları

     Haydaaa ben nerde başkalarına yemek konusunda  ipucu vermek nerde...
   Belki de kendimi fazla küçümsüyorumdur ama emin değilim hangi konuda emin olabilyorum ki zaten herneyse gelelim konuya....

         Kekin içine koyulan ceviz, üzüm, çikolata parçacıklarının dibe yapışması hep sıkıntım omuştur. Halbuki çok severim böyle hırhışva dolu kekleri, hatta bi ara kabullenmiştim ne yapyım denedim herşeyi ama olmuyorsa zorlamanın alemi yok falanlara bağlamıştım :)   Amaaaaaa ta ki Emine Beder'in Büyük Yemek Kitabını okuyana kadar. Hani normalde bu tarz kitaplar Doğal olarak ele alınıp baştan sona okunmazlar. Ben elime alıp baştan sona okumaya bayılırım :) neyse gelelim sadede

        Şimdi şöyle yapıyoruz : kekin içine koyulan bu bahsettiğim malzemeleri en sona saklıyoruz, Hamuru ikiye bölüyoruz hatta size bir ipucu daha başka bir kap kirletmek istemezseniz yağladığınız tepsiye kek hamurunun yarısını dökün kalan hamur üzerinde işleme devam edin. Kalan hamurun içine  ekleyeceğimiz şeyleri ekliyoruz. Fırına koyuyoruz afiyetle yiyoruz...

        Diğer bir öneri ise benden söylemesi sakın kek için aliminyum aluminyun aliminyın ula doğrusu ne ki bunun ? Eskiden de bi ara bu nasıl yazılıyo diye googleda aratmıştım ama kesin bi sonuç elde edememiştim. Ya da buldum da hatırlamıyorum önemsiz şeyleri unutmak lazım zaten...
         
         Neyse geri dönmek gerekirse işte teflon kaplamalı olabilir borcam olabilir hatta borcamı da önermiyolar ama benim keklerim borcamda güzel oluyor. Fırının kendi tepsisi zaten tam bu iş için ama onlar çok büyük geliyor.Daha önce acı bir şekilde hem de uslanmayarak bi kaç defa tecrübe ettim bu verilen tariflerin o tepsiler için yarım ölçü olduğunu....

         Bak aklıma gelmişken yazayım bu da benim için çok önemli bi husus bunu da hep unutuyorum koskoca tepsi dolusu kek heba oluyor bu sebeple. Şimdi diyelim ölçüyü artırmak istiyorsunuz, Her şeyi artırdınız ikiye katladınız harika oldu fırına verdiniz SAKIN unutmayın pişme süresi de ikiye katlanır.Benim gibi 15 dk sonra pişmiştir diye açarsanız  pıfff diye sönüverir güzelim kek, sonra oturur kimseye ikram edemediğiniz kekinizi kendi başınıza yersiniz :)) bi de bi yerden duymuştum keki en üst rafta pişirme gerekir diye inanmayın külliyen yalan kekin üstü kapkara oldu :) ama denemek isterseniz siz bilirsiniz hem o kadar da çözümsüz değil. üstüne pudra şekeri falan filan hatta daha da iflah olmazsa krem şanti sürüp yaşpastamsı bi hava oluşturabilirsiniz, hem havalı olur...

      İşte  şimdilik bu kadar Allaha emanet olun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Herkes benim düşünceme katılırsa, yanılmış olmaktan korkarım. Oscar Wilde