6 Nisan 2013 Cumartesi

PROMETHEUS


                                         

Ya Karar verdim artık filmleri izler izlemez yazacağım çünkü sonradan ufak noktaları hatırlayamıyorum.Geri dönüp izlemem gerekiyor.Zor oluyor.İşte bu filmi de dün yarısını bugün geri kalanını izledik.

              Bilim kurgu filmi biraz da fantastik.Filmi konu açısından beğendim. İnsanlar kendilerini yaratan yaratıkları bulmaya çalışıyorlar( bunu yazarken gülümsüyorum) Gerçi saçmalığın daniskası ama film de önemli olan en saçma konuları bile izleyenlere çok mantıklıymış gibi gösterebilmek işte ben buna film derim. Burada da öyle bir etki vardı.

           Tabii filmin eleştirdiğim yönleri de vardı. Mesela ufak tefek çok hata yapılmıştı.Örnek verecek olursak: Başrol kadınımız filmde çoook gelişmiş makineye kendini sezeryan yaptırıyor sonra ameliyat sırasında göbek kordonunu kendi koparıyor.Ama düğümlemiyor (bir hemşire daha doğrusu acil tip teknisyeni olarak ben buna kızdım göbek kordonu öyle kesildikten sonra dikilmez de hemen karın dikilirse o kadın kan kaybından hemen ölür çünkü plasenta dediğimiz göbek kordonu ciddi miktarda kan taşır. neyse geçelim bu muhabbetleri ) 

            Sonra filmin en sonunda bu aynı kızımızı öldürmeye o yaratıklardan biri geliyor. Ama o kızın hala hayatta olduğunu ,nerede olduğunu nereden biliyor ve ayrıca kıza bunu haber veren robot onun kızın peşinden gittiğini nasıl anlıyor ? Tabi bu sorular biraz taraflı gibi oldu çünkü istenirse cevap verilebilir. Ama bu cevapları filmde bi yere sıkıştırmaları lazımdı bence.

             Sonra burası biraz karışık olacak. Başlıyorum bir insanın bedenine bulaşmış bir yılan yavrusu (ben yılan diyeceğim yılana benzeyen tuhaf bir yaratık vardı )  o insanın(erkek) menisinden bir kadına bulaşıyor ve kadından çok daha gelişmiş bir yaratık şeklinde doğuyor böyle bir sürü kolları filan var ahtapot gibi daha sonra bu gelişmiş yılan yaratığı insana benzeyen yaratığı yiyor ve ortaya çoook başka bir yaratık daha çıkıyor şimdi burdan nasıl bir sonuç çıkar ben çıkaramadım :D

             Bilim kurgularda olur böyle saçmalıklar biliyorum. Yine de bence can sıkıcı bir durum.


              Sonuç olarak güzel hikaye ama yeterince geliştirememişler.Yani bence bu filmi bi şaheser yapabilirlerdi. Hem zaten çok ünlü olan pek oyuncu yok hepsi biraz ünlü olanlardan bence ünlü listesini artırabilirlerdi. Herhalde paraları yetmemiş. İşte böyle.... 

              İzlemek isteyen için puanım 10 üzerinden 6.5  ama imdb 7.2 vermiş siz verin artık karraınızı :)   

              iyi seyirler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Herkes benim düşünceme katılırsa, yanılmış olmaktan korkarım. Oscar Wilde